Integra, udruzenje gradjana za borbu protiv bolesti zavisnosti, alkoholizam, narkomanija, beograd
UDRUŽENJE GRAĐANA

kontakt

AKTIVNOSTI UDRUŽENJA

"INTEGRA" je osvojila planinski vrh Sednji Povlen

Naše udruženje je planiralo izlet, tacnije osvajanje planinskog vrha - Srednji Povlen sa Planinarsko-ekološkim društvom Povlen. Naš domacin, gospodja Ljiljana Stanojevic presednik Udruženja i vodic Dragan putuju sa nam . Autobus iz Beograda stiže na vreme. Tu su Bjekovici, Ilici, Filipovici, Raicevici, a Gukici i mi Matici pridružujemo se u Valjevu .
U autobusu je živo, svi su raspoloženi, pozdravljamo se i krecemo dalje, put planine. Narucili smo divan, suncan dan. Savladjujemo uspone i krivine i uskoro stižemo do malog mesta Pocuta. Tu nas cekaju svi Stamenici i odlazimo u manastir Pustinja. Spuštamo se strmom, vijugavom stazom u klisuru reke Jablanice gde se smestio manastir iz XIV veka. U dvorištu bistar planinski izvor i tišina. Samo se cuje jutarnja Liturgija i poj ptica. Kratko se zadržavamo i nastavljamo dalje. To je naše prvo pešacenje do autobusa, koje traje oko 20 minuta i dobro nam dode za zagrevanje, jer još ne znamo šta nas ceka.
Ponovo krivine i usponi, a pored nas prolaze pravi planinski predeli, blago i oštro zatalasane šume olistale, vocnjaci rascvetali. Na licima naših saputnika, iscekivanje, nestrpljenje ni traga od briga.
Ne znamo zašto je naš vozac mrzovoljan, ili samo tako izgleda. Nudimo mu dorucak, ne pomaže. Mi ga ostavljamo zajedno sa autobusom i posle lakog dorucka krecemo da osvajamo.
Dan obecava. Planina Povlen, diže se pred nama, tek je prolece dotaklo, šuma tek napupela i na sneg smo stali. Daleko je naš cilj. Neki su pomalo nesigurni. Momcilo kaže "Pa ko nas tera da idemo". Svi se smeju i nastavljaju dalje. Sunce nam daruje dan kakav smo sanjali. Pred nama su beskrajne livade, šume, izvori, potoci - netaknuta pripoda od koje zastaje dah. Cini mi se kao da i mi svi dobijamo delic prostranstva i mira koji ce mo poneti u sebi.
Strmi i kameniti predeli smenjuju se sa talasastim livadama, šumovitim padinama, a drvece tek osluškuje prolece i sprema se da lista. Hodamo vec oko 2 casa. Naš cilj je Srednji Povlen na 1.301 m nadmorske visine. Neki brže, a neki sporije zavisno od godina i kondicije, ali svi stižemo na vrh.
Vidik koji se pruža pred nama dopire do Beograda objašnjava nam vodic. Svi smo umorni, zadovoljni i uzbudeni. Oko nas je još neosvojenih vrhova i tajastvenih predela. Ovde vredi ponovo doci. Vratiti se nazad bilo je lako, posebno uz razgovor i branje šumskog bilja.

Zaustavljamo se kod Planinarske kucice "Povlen" . Na prostranoj, zelenoj livadi odigrava se utakmica u malom fudbalu u kojoj svi pobeduju, a Mici Stamenicu se ne može dati gol – kaže Marko .
O rucku koji nam je pripremio ljubazni domacin, kojeg prvi put srecemo, da i ne govorimo. Osecali smo se kao da smo došli na Slavu. Na licu našeg domacina tragovi rada, kiše, sunca, snega, brige o zemlji, a u ocima ravnoteža i mir.
Vracamo se nazad. Blagi umor i zadovoljstvo. Ovo je dan koji vredi pamtiti.
ŤNisam verovao da može da bude ovako lepoť kaže Momcilo.

Svako od nas je poneo sa sobom doživljaj uspeha i lepote, a svi zajedno smo bili bliži jedni drugima, ispunjeni zadovoljstavom druženja i bliskog susreta sa prirodom .